Chalupáři

23. června 2009 v 17:27 | Pavla
Miluju starý český filmy a Chalupáři patří k jedněm z nejoblíbenějších. A tak jsem se moc těšila na jejich opakování. Večer jsme se s Honzou usadili k televizi a opravdu jsme se bavili. Sovákovi na každý pád věřím, že takový "brblal" musel být i ve skutečnosti, jinak to není možný. .. Jeho pan Huml je opravdu dokonalý. Dokonce jsme ve skutečnosti znali podobnýho "pana Humla" - když neměl náladu, spucoval by i prezidenta...


A tak jsme se u hlášek: ".... no, zase řízky - smažený! - jen do mě", "...podívej na tu palici,..se češe jako vopice..", "...vy jste ale nezodpovědný čuně.." fakt nasmáli, i když jsme je slyšeli asi po stopadesátý...

Čím to je, že dneska už takový pohodový seriál nikdo neumí natočit? Jak je možný, že "Jak dostat tatínka do polepšovny" byl tak skvělý film a jeho pokračování "Jak se krotí krokodýli" nestál vůbec za nic. Proč byl seriál "Taková normální rodinka" bezva a proč jeho filmový pokračování bylo jenom ucházející? Proč dnešní filmy, včetně filmů pro děti a pro puberťáky, musí být přecpaný vulgárnostma, sexem, dvojsmyslným humorem (z filmu Rafťáci mi stačily ke štěstí jenom upoutávky...)?
Jak je možný, že nás doteď baví revizor Anděl v podání Marvana, Vlasta Burian jako Rozruch nebo Lelíček, když ty filmy jsou tak starý, nenajdete v nich odhalený ženský kotníček a nejhrubší nadávkou je slovo "hulvát"?

Myslím, že jsme pořád stejný, jako byli lidi před padesáti lety, jenom jsme si posunuli hranici. Hranici toho, co chceme poslouchat, na co se dívat a čemu se smát. A tak nám přijde normální, že se v pohádkách mluví sprostě a že se ve filmech vysilaných odpoledne vyskytují milostný scény.
Jenom si říkám, jestli ta hranice není už překročená nějak moc.

Jasně - televizi vypnu, ale co dělat, když na ulici míjím billboard, který je reklamou na oblečení a přitom vypadá jako pozvánka na porno? Jak mám vysvětlit sedmiletýmu klukovi, proč jsou přes celý billboard vidět jenom ženský prsa s podprsenkou? Fakt mi to vadí! Tady jde tolerance stranou. Protože druhá strana je mnohem víc netolerantní - já to vylepím - a ty to prostě minout nemůžeš!

Nevím taky, proč tohle všechno musí být i na internetu na stránkách přímo určených pro děti.
Proč, když si malý dítě otevře stránky s hrama, musí se nahoře v záhlaví objevit reklama na dámské spodní prádlo? Nebyla byl lepší a i pochopitelnější reklama na hračky?


Takže tentokrát mi na Nově udělali opravdovou radost a docela by mě zajímala "chalupářská" sledovanost. Nemyslím si totiž, že tyhle filmy jsou jenom pro starší a pokročilé. Naše Káča je toho dobrým příkladem. Tyhle filmy miluje. A já jsem ráda, že si na "dývku" pustí radši "Marečku, podejte mi pero" než "Jak ztratit kluka v deseti dnech".

Mějte se krásně a užijte si Chalupáře!

Pavla
 


Aktuální články

Reklama